Dat is een significant verschil, maar dat is an sich niet meteen uitzonderlijk. Een maand slecht weer en enkele populaire modellen die met vertraging worden uitgeleverd, zijn vaak al voldoende om dergelijke verschillen in de tabellen te krijgen. De lijst wordt in mei aangevoerd door BMW, gevolgd door Honda en Yamaha.
Wat echter wel opvalt is dat BMW - net zoals vorig jaar - de tabellen aanvoert als het merk met het grootste aantal verkochte nieuwe motorfietsen. Wetende dat de Duitse motorfabrikant alleen tweewielers maakt waarvan de kleinste cilinderinhoud 650 cc is, dan is dat toch een erg opvallende evolutie. Blijkbaar is het gamma van motorfietsen en -scooters met een kleinere cilinderinhoud - iets waar de nummer twee (Honda) en nummer drie (Yamaha) toch goed in zijn voorzien - niet van tel voor de Belgische motorrijder.
BMW staat dan overigens bovenaan de tabellen dankzij hoofdzakelijk drie modellen (de GS, Adventure en RT).
Mogen we dan stellen dat de motard in België graag (letterlijk) veel motorfiets tussen de benen wil en niet omkijkt naar de motorfietsen met een kleinere cilinderinhoud?