Het is niet omdat het Duitse merk zich momenteel meer met de crisissituatie moet bezig houden dat ze minder bezorgd zijn om het milieu. Tot op heden werden er al een honderdtal voertuigen getest op de Noord-Amerikaanse markt, Japan, Korea en Duitsland. 3.400 bestuurders hebben al, gedurende twee tot drie maanden, dagelijks gebruik kunnen maken van het model. Dat komt overeen met een totaal van
0 gr/km CO2 uitstoot
De brandstofcel van de HydroGen4, dat lucht met waterstof combineert, laat toe om de nodige elektriciteit op te wekken en enkel waterdampen uit te stoten. De wagen beschikt over een vermogen van 73 kW, voldoende voor een topsnelheid van 160 km/u en een 0 tot 100 km/u in ongeveer 12 seconden.
Een autonomie van 320 km
De HydroGen4 technologie staat ook in voor de recuperatie van de kinetische energie die vrijkomt bij het remmen en beschikt ober een tank in glasvezel van
10 jaar
De ingenieurs van Opel zijn nu al 10 jaar bezig aan de ontwikkeling van deze motor. Dit heeft het mogelijk gemaakt om het voertuig aan negatieve temperaturen te laten werken.
9 bedrijven
Een negental bedrijven zullen dagelijks gebruik maken van de HydroGen4. Dat moet Opel helpen om te voldoen aan de objectieven van het Duitse Ministerie van Transport en Mobiliteit, zij willen trouwens de gewone brandstofmotor uit het straatbeeld zien verdwijnen.