De naam GSi heeft veel betekenis voor Opel, maar was al enkele jaren van de markt verdwenen. Vooral in de jaren 80 en 90 maakten de Duitsers indruk met de Manta, Kadett en Astra GSi.

260 pk

Nu krijgt de Insignia GSi die taak toebedeeld. Daarvoor maakt hij gebruik van een tweeliter viercilinder turbobezine, die 260 pk en 400 Nm produceert. Later volgt er nog een dieselversie. Acceleratiecijfers geeft Opel nog niet op, maar het beklemtoont wel dat deze Insignia GSi sneller rond de Nürburgring rijdt dan de vorige Insignia OPC. Daar zit het gewichtsverlies van 160 kilogram ongetwijfeld voor iets tussen…

Specifiek chassis

Dat is trouwens niet de enige link die deze Insignia GSi met Duitslands beroemdste circuit heeft: Opel stelde het chassis af op de Nürburgring, en zorgde voor een 10 millimeter lagere ophanging, stuggere dempers en stevige Brembo-remmen. Het vermogen wordt via een achttrapsautomaat via een torque vectoring-systeem naar de vier wielen gestuurd.

Sportjasje

Herkennen doe je de Insignia GSi natuurlijk aan zijn beroemde GSi-logo, maar ook aan de chromen luchtinlaten in de voorbumper, de subtiele achterspoiler en de 20-duimsvelgen. Binnenin zorgen specifieke sportzetels en een sportstuur voor de sportieve details.

De Insignia GSi maakt zijn debuut in september op het autosalon van Frankfurt.