Opel Belgium gaat van start met een nieuw initiatief op het vlak van de dienst Naverkoop: Opel Onderhoud+. Het concept is eenvoudig: de mobiliteit van elke Opel garanderen tussen de voorgeschreven jaarlijkse onderhoudsbeurten. Freddy De Mulder, Director Marketing Division: « Het gaat om een gratis service die de mobiliteit en de reparaties tot de volgende voorgeschreven jaarlijkse onderhoudsbeurt garandeert ». Wanneer een onvoorzien mechanisch of elektrisch defect tot de immobilisatie van de auto leidt, biedt Opel de volgende service aan: gratis pechverhelping ter plaatse, de auto wordt gratis naar de Opel-dealer van de klant gesleept (of naar de dichtstbijzijnde Opel-garage als de panne zich in het buitenland voordoet), het defect wordt gratis gerepareerd, en als de reparatie dezelfde dag niet uitgevoerd kan worden, krijgt de bestuurder gratis een vervangwagen (max. 4 opeenvolgende dagen). De klant hoeft maar één ding te doen: contact opnemen met de hulpcentrale van Opel Onderhoud+. Het concept geldt voor elke personenwagen van Opel, nieuw of minder nieuw. In het laatste geval mag de auto echter nog geen zeven jaar oud zijn of 120.000 km gereden hebben. Freddy De Mulder: « Die dienstverlening mag dan al gewaagd lijken, toch heeft zij een stevige basis. De monteurs van de Opel-garages volgen geregeld de opleidingen die Opel Belgium organiseert. Ze kennen dus hun product tot in de puntjes. Ze werken met moderne diagnoseapparatuur en met gereedschap dat speciaal ontwikkeld is om de modellen van Opel te onderhouden en te repareren. En ze gebruiken originele onderdelen van Opel die de ingenieurs van het merk ontwikkeld hebben. » De mobiliteitsgarantie geldt 24 uur op 24 in heel Europa (behalve in de landen die niet op de groene verzekeringskaart vermeld staan). De klanten die hun vertrouwen in het officiële dealernet van het merk stellen, genieten dus tijdens de eerste 7 jaar (of 120.000 km) van hun auto een bijkomende gemoedsrust.