Mobiliteit in de stad is de grote uitdaging van de 21ste eeuw. Renault had dat zeer snel begrepen en neemt binnenkort de Twizy in productie. Deze elektrische tweezitter lijkt de Duitse concurrentie te inspireren, die zich wellicht al zorgen maakt.
Twee plaatsen
Wees er maar zeker van dat de directies van enkele grote constructeurs geschrokken zijn dat Renault de Twizy in productie neemt. Op het salon van Frankfurt antwoordt Volkswagen met het concept Nils, een elektrische stadswagen die 130 km/u kan rijden (50 km/u sneller dan de Twizy). Maar in de Volkswagen kan maar één persoon zitten.
Opel wil het beste van twee werelden combineren in de RAK e Concept, een kleine auto die 120 km/u haalt en zowel een bestuurder als passagier kan vervoeren. Deze tandemwagen kan dus op de autosnelweg rijden. Opel is er heel enthousiast over en belooft een gewicht dat drie keer lager is dan een gewone stadswagen en een gebruikskost van één euro per honderd kilometer.
Voor jongeren
Net als de Twizy is er een versie waarvan de topsnelheid beperkt is tot 45 km/u. Dat maakt de RAK e toegankelijk voor jongeren vanaf zestien jaar.