De nieuwe Opel Speedster Turbo gaat in wereldpremière op het Internationale Autosalon van Genève (6 tot 16 maart 2003). Deze unieke roadster wordt aangedreven door een 147 kW (200 pk) sterke, centraal geplaatste 2,0-liter ECOTEC turbomotor met een maximumkoppel van 250 Newtonmeter bij slechts 1950 t/min. In combinatie met een laag gewicht van 930 kilogram bezorgen deze eigenschappen de Speedster Turbo prestaties van een superwagen. Hij accelereert in slechts 4,9 seconden van 0 tot 100 km/u. Voor de sprint van 80 tot 120 km/u heeft de Speedster Turbo voldoende aan 6,7 seconden in vijfde en 5,1 seconden in vierde versnelling. Hij bereikt een topsnelheid van meer dan 240 km/u. Met zijn stabiele aluminium chassis en zijn koetswerk van composietmateriaal versterkt met glasvezel, voelt deze open tweezitter zich vooral thuis op kronkelende wegen, waar hij maximaal voordeel kan halen uit zijn wendbaarheid. De ingenieurs van Opel stemden de beproefde autosportophanging van de Speedster af op het gebruik van de turbomotor (verhouding gewicht/vermogen: 4,7 kg/pk). De aërodynamische eigenschappen van de wagen werden geoptimaliseerd door de montage van spoilers vooraan en achteraan. Gewijzigde luchtkanalen aan de zijkant voeren extra lucht aan. Speciale 17" aluminium velgen, een gewijzigde grille en een nieuw interieur benadrukken het prestatiepotentieel van de Speedster Turbo. Net zoals de Opel Speedster met 2.2 ECOTEC motor (108 kW/147 pk) wordt de nieuwe 200 pk Turbo geproduceerd door Lotus Cars in Hethel, Engeland.