Opel breidt het motorpalet voor de Tigra TwinTop uit met een compacte viercilinder common rail turbodiesel. Naast de twee ECOTEC benzinemotoren met een inhoud van 1,4 en 1,8 liter (respectievelijk met 66 kW/90 pk en 92 kW/125 pk) kunnen klanten nu ook opteren voor een uitermate zuinige 51 kW/70 pk sterke 1.3 dieselmotor. De Tigra TwinTop 1.3 CDTI pakt uit met vier kleppen per cilinder en een hypermoderne meervoudige injectie en verbruikt slechts 4,6 liter diesel per 100 kilometer. Zoals elke Tigra TwinTop voldoet ook de nieuwe diesel in de cabrio/coupé met elektrohydraulisch wegklapbaar stalen dak standaard aan de Euro IV-normen.
Alain Visser, Executive Director European Marketing: “De Tigra TwinTop is een overweldigend succes. De ‘Cabrio van het Jaar 2004’ heeft niet alleen een hele reeks vergelijkende tests in de autopers op zijn naam geschreven, hij valt ook erg in de smaak bij onze klanten. Op dit ogenblik hebben we in heel Europa al ruim 15.000 bestellingen genoteerd. De bijkomende keuze voor een uiterst efficiënte common rail turbodiesel maakt het Tigra-gamma nog aantrekkelijker.”
En er is nog meer nieuws in het Tigra TwinTop-gamma: om de dynamische kwaliteiten en het weggedrag te optimaliseren, wordt de 125 pk sterke 1.8 voortaan standaard voorzien van een sportchassis. In vergelijking met het al erg wendbare DSA-chassis (Dynamic Safety) met ESP biedt het sportchassis een nog snediger weggedrag, nog meer grip en een responsiever stuur. Het nieuwe sportchassis kan prat gaan op verstevigde stabilisatoren vooraan die de rolneiging verder indijken, en de achteras kreeg een gewijzigd torsieprofiel. De Tigra TwinTop-versies met 1.4 TWINPORT- of 1.3 CDTI ECOTEC-motor zijn uitgerust met een nieuwe achteras die het rijcomfort bevordert.
Source : Opel
Ontdek meer inzichten
Opel