20191218130418opelgrandlandxhybrid.jpg

De SUV Grandland X van Opel werd eerst voorgesteld in zijn topversie met vierwielaandrijving via twee elektromotoren. Vanaf heden is de plug-inhybride SUV er echter ook met de tweewielaangedreven variant van de aandrijflijn van de PSA-groep. Dat is goed nieuws voor professionele klanten, die wel geïnteresseerd zijn in de fiscale voordelen van het model maar niet zozeer in het vermogen van 300 pk van de topversie.

20191218130330opelgrandlandxhybrid.jpg

224 pk

Deze Hybrid-versie verliest niet alleen de tweede elektromotor van de Hybrid 4 die de achterwielen aandrijft, maar ziet ook het vermogen van zijn benzinemotor lichtjes dalen (180 in plaats van 200 pk). De Grandland X Hybrid ontwikkelt op die manier nog 224 pk. Tegelijk zakt zijn Belgische basisprijs van 47.450 naar 42.500 euro, waarmee de stekker-Opel in de buurt zit van zijn technisch identieke neef bij Citroën, de C5 Aircross Hybrid.

20191218130329opelgrandlandxhybrid.jpg

13,2 kWh

Goed nieuws is dat deze tweewielaangedreven versie wel dezelfde batterij van 13,2 kWh behoudt als de Hybrid 4. Op de WLTP-cyclus haalt hij op die manier een elektrisch rijbereik van 57 kilometer. Bovendien heeft hij een fiscaal interessante CO2-uitstoot van 31 à 34 g/km.

20191218130331opelgrandlandxhybrid.jpg