Het eerste bedrijf dat ooit een auto op de markt bracht maakt zich klaar om opnieuw zijn intrede te doen op de markt van de prestigieuze auto’s! De laatste auto rolde in 1967 van de band, maar het Franse bedrijf bleef actief op de markt van gepantserde voertuigen. Met het oog op de uitbreiding van hun activiteiten wil de Franse constructeur hun glorieuze verleden nieuw leven inblazen.

In de vooroorlogse periode had het merk de reputatie om prestigieuze en hoogtechnologische modellen te bouwen. De kleine en populaire naoorlogse tweecilinders zijn beter bekend, maar toch willen ze terug werk maken van hun specialiteit. Die terugkeer gebeurt niet zonder reden, de huidige prestigieuze Franse modellen hebben het moeilijk om hun naam op die markt waar te maken. Het volstaat om naar de verkoopcijfers van de Citroën of Renault Vel Satis te kijken om daar van overtuigd te zijn.

In plaats van nog maar eens een anonieme berline op de markt te brengen, heeft Panhard beslist om de originele toer op te gaan. Daarom heeft Panhard een van zijn oudere modellen als basis gebruikt en gemoderniseerd. De look evolueert maar weinig, maar wat de gebruikte technologie betreft mogen we het over een revolutie hebben. Onder de motorkap zit een achtcilinder in X-vorm, en beschikt over een uiterst beperkte CO2 uitstoot door gebruik te maken van vispekel als brandstof. Panhard heeft wel laten weten dat ze er nog niet in geslaagd zijn om de aanstekelijke visgeur te neutraliseren.