Peugeot beschikt over een uitgebreid gamma compacte auto's en je zou dan ook denken dat na 6.5 miljoen exemplaren het geen verrassing zou zijn dat de 206 uit zijn aanbod geschrapt wordt ! En toch blijft hij ! Vanaf nu draagt hij echter de naam “206 +” en moet hij samen met de 207 het aanbod in het B2 segment versterken.
Gebouwd in Frankrijk
De auto zal in de fabriek van Mulhouse gebouwd worden en Peugeot wil door de erg gunstige prijs/prestatie verhouding van de 206+ een jong en vrouwelijk publiek aan te trekken. Eigenlijk gaat de 206 + dus tegen de heersende trend in van een segment waar de modellen steeds maar groter, duurder en zwaarder worden …
Iets dichter bij de 207
De look 206 + vond zijn inspiratie duidelijk bij de 207 wat maakt dat de voorsteven beter bij de andere modellen van het merk harmonieert. Vooral motorkap, koplampen, radiatorrooster, lichten en bumpers werden sterk gewijzigd. Diezelfde werkwijze werd ook in het interieur van de 206 + toegepast waar we ondermeer het dashboard van de 207 terugvinden. Met plezier stellen we vast dat kwaliteit en afwerking er duidelijk op vooruit gaan.
Het motoraanbod
De motorkeuze blijft beperkt tot drie versies. Om te beginnen is er de 1.1 benzinemotor van 60 pk die door een 1.4 van 75 pk gevolgd wordt. De 1.4 HDi met 69 pk neemt het dieselaanbod voor zijn rekening. Met een gemiddeld verbruik van 4.2 liter lijkt deze HDi heel zuinig te zijn en ook CO2 uitstoot van 110 gr/km mag gezien worden. In ons Belgenlandje is dat voldoende om van een fiscale aftrek van 3% te kunnen genieten.