Nee, nee, de 206 is er nog niet aan. Al verwachten we wel de 207, zal in Frankfurt de Sedan worden voorgesteld. Het zou wel eens kunnen dat het driedelige gestalte ervan slechts een anekdote blijft, het is wel degelijk mogelijk dat hij "officieel" niet verdeeld zal worden. Op andere markten, zoals het zuiden bijvoorbeeld, komt deze koffer overeen met voorspoed. In tegenstelling tot de auto met een kofferdeksel. Vraag ons niet waarom!
Dit gestalte is eigenlijk het vijfde in dit gamma ( drie en vijfdeurs, CC en SW ). Deze sedan met vier deuren en koffer, zal in Teheran gemaakt worden, in de fabriek van Iran Khodro, en zal er in januari 2006 op de markt gebracht worden, vanaf mei begint de export ervan. Peugeot maakt duidelijk dat er een beduidende vraag is voor dergelijke auto's op de internationale markten, hiermee worden de Belgische en Franse markten uitgesloten. A-priori.
206 vooraan
Deze versie van de 206 is 4,19 m lang, en wint dus 35 cm ten opzichte van het model met het kofferdeksel. Wat de breedte betreft, komt die op 1,66 m uit. De 206 Sedan heeft hiermee de nodige afmetingen om binnen genoeg ruimte te hebben en nodige opbergruimte toe te laten. Dakhemel, achtervleugels en achterruit sluiten aan bij de bekende flanken van de 206 en afgelijnde voorsteven. Helemaal achteraan zijn de achterlichten dezelfde als de andere sedans van het merk. Deze auto is voorzien van een kofferdeksel waarop de nummerplaat wordt geplaatst, bovenop een chromen blende.
Enkel benzine
De 206 Sedan bestaat in twee afwerkingen, en twee benzine motoren: een 1.4 L van 55 kW (ongeveer 75 pk) met een handgeschakelde versnellingsbak en een 1.6 l van 80 kW (ongeveer 110pk) met de keuze uit een handgeschakelde of automatische versnellingsbak. Wacht eens even, een vierdeurs sedan, benzine, gemaakt in lage loon landen, en voor het zuiden...zegt U dat niets?
Bron : Peugeot
Ontdek meer inzichten
Peugeot