Het is niet gemakkelijk om een bestseller op te volgen, de 206 CC in het bijzonder. Maar de 207 CC zou dit moeten aankunnen met een vloeiende en dynamische look. Geen revolutie wat het concept betreft, het gaat nog steeds om een coupé/cabrio met vier plaatsen en een tweedelig dak. Een plooibaar dak en vier plaatsen in een auto van 4 meter krijgen blijkt onbegonnen werk. Daarom blijven de zitjes achteraan eerder weggelegd voor kinderen.
De wegligging en stevigheid van het chassis was niet het sterkste punt van de 206, maar Peugeot belooft dat daar aan werd gewerkt, zelf bij het rijden met het dak open. Er kan gekozen worden uit drie motoren, waaronder een diesel, allemaal met dezelfde cilinderinhoud. De 207 CC kan uitgerust worden met de gloednieuwe 1.6 liter met twee verschillende vermogens. De eerste, een atmosferische motor, ontwikkelt 120 pk aan 6.000 tr/min en 160 Nm koppel aan 4.250 tr/min. De tweede, uitgerust met een turbo, is goed voor 150 pk en 2.400 Nm koppel aan 1.400 tr/min. Tot slot, de diesel, hier gaat het om de welbekende 1.6 met 110 pk en 240 Nm koppel (260 in overboost), die ook al in de 206 CC zat.
De twee kleine rolbeugels achteraan klappen in 175 milliseconden open om de inzittenden te beschermen wanneer de wagen over de kop gaat. De airco werd ook herzien om nog meer comfort te creëren, en dat met het dak open of gesloten, er werd zelf aan een luchtverfrisser gedacht. De koffer, met een inhoud van 370 dm³, is niet van de grootste, zeker niet met het opgeplooide dak, dan blijft er slecht 175 dm³ over… maar een cabrio dient dan ook weer niet om aan een grote verhuis te beginnen!
Ontdek meer inzichten
Peugeot