Na de introductie van zijn directe rivaal, de Renault Laguna Coupé, stond de Peugeot 407 Coupé wat in de schaduw. Nu treed hij weer in de spotlights met de voorstelling van nieuwe motoren die vooral voor meer rijplezier moeten zorgen!
Twee diesels
Voor België staan slechts twee diesels op het programma. De 2.0 l HDi is de kleinste van de twee en produceert voortaan 163 paarden wat er 37 meer zijn dan voorheen. Het koppel van 340 Nm is tussen 2000 en 3000 tr/min beschikbaar. De motor is niet alleen krachtiger maar ook zuiniger en properder. Het verbruik bedraagt 5,4 l/100 km, bij een CO2-uitstoot van 140 g/km.
De V6 groeit van 2.7 l naar 3.0 l. Deze nieuwe motor vinden we ook in de Citroën C5 en C6, maar ook in de Jaguar XF. Toch is hij niet zo krachtig als onder de Britse kap maar wordt hij in een “ingetoomde” versie gemonteerd. De reden daarvoor moeten we bij de overbrenging gaan zoeken. De automaat met 6 verhoudingen is immers niet berekend op zoveel kracht. Toch heeft de V6 nog 241 paarden en levert hij een uitstekend koppel van 450 Nm dat tussen 1.600 en 3600 tr/min constant beschikbaar is. Ook bij deze motor zijn verbruik en de uitstoot laag, met respectievelijk 7,7 l/100 km en 189 g/km.
Cosmetisch …
Op dit vlak zijn de verschillen eerder bescheiden, met hier en daar wat meer chroom, grotere achteruitkijkspiegels en een moderner informatie- en ontspanningsysteem.