François Piette

12 JUL 2011

Peugeot 508 RXH: groene avonturier

"Alweer een pseudo-4x4", denk je misschien bij het zien van de eerste foto's van de Peugeot 508 RXH. "Ze zouden zich beter concentreren op kleine elektrische auto's." Helaas heb je het helemaal fout. Ondanks zijn avontuurlijke look hoort deze 508 RXH eerder thuis in een straat met chique boutiques dan in de jungle. Hij combineert een off-roaduiterlijk met een hybridemotor om minder te verbruiken en toch vlot vooruit te komen.

Topgamma

Allures heeft de 508 RXH zeker. Niet zozeer die van een terreinwagen, want deze Peugeot wil vooral chic zijn. De 508 RXH is een full option met standaard onder meer een panoramisch dak, een head-upscherm, 18-duimsvelgen en navigatie. 

En dan is er nog de look. Hij staat hoger dan een gewone 508, heeft specifieke led-lichten in de voorbumper en kreeg extra koetswerkstukken in kunststof. Met deze auto valt niet te lachen!

200 pk, 4,2 l/100 km

Een 2.0 HDi met 163 pk drijft de vooras aan. Voor de achtertrein is een elektromotor met 37 pk voorzien. Deze combinatie wordt over enkele weken ingewijd door de 3008 Hybrid4 en wordt later overgenomen door andere modellen van Citroën en Peugeot. Met een totaal vermogen van 200 pk en een koppel van 450 Nm zijn de prestaties op de afspraak. Net als een heel laag verbruik van ongeveer 4,2 l/100 km met een CO2-uitstoot van 109 g/km.

Advertentie
Advertentie
Advertentie