De constructeur gebruikt de term ‘asfaltsurfen’ om de rijervaring in de nieuwe Slingshot te omschrijven. Dit is dan ook een uniek voertuig: een driewieler die maar 771 kg weegt en 173 paarden loslaat op de brede achterband die rond een 20-duimsvelg zit. Dat belooft voor de prestaties, die Polaris nog even voor zichzelf houdt. Om alles onder controle te houden is de ‘auto’ uitgerust met ABS-remmen, tractiecontrole en elektrische stabiliteitsregeling (ESP). Voor de 2.4 viercilindermotor ging Polaris aankloppen bij de landgenoten van General Motors. Schakelen doe je met een manuele vijfversnellingsbak.

Het redelijk kale interieur biedt plaats aan twee personen en achter elke (waterbestendige) zetel schuilt een bergvak voor een helm. Geen overbodige luxe, want de voorruit is erg klein. De Slingshot heeft ook een multimediasysteem aan boord met zes luidsprekers, een achteruitrijcamera en een lcd-scherm.

Details voor de Europese markt zijn nog niet bekend, maar in de Verenigde Staten kost dit leuke speelgoed minstens 19.999 dollar of omgerekend iets minder dan 15.000 euro.