Van de nieuwe 911 moet er noodzakelijkerwijs ook een cabrio-versie volgen. Porsche heeft de eerste informatie vrijgegeven van de Carrera Cabriolet en Carrera S Cabriolet; die in België op de markt zullen verschijnen in april 2005. Porsche beweert dat ze nog nooit zo’n performante en veilige cabrio-versies heeft gebouwd. Voor het comfort en het plezier van het rijden met open dak, zijn de 2 nieuwe modellen van de 911 Cabriolet uitgerust met een soepel elektronisch dak dat openplooit in Z-vorm en dat in slechts 20 seconden. Het dak kan ook geopend of gesloten worden tijdens het rijden, op voorwaarde dat de wagen niet sneller rijdt dan 50 km/u. Exclusieve karakteristiek voor cabrio-versies van de 911, is het feit dat de achtervleugel 20 mm verder uitklapt dan die van de coupés 997. Dit moet de wegligging van de cabrio-versies nog verbeteren. Tevens werd de luchtweerstandscoëfficient van de cabrios geoptimaliseerd tot 0,29. De 911 Carrera S Cabriolet is uitgerust met dezelfde zescylinder motor uit de coupé 911 Carrera S, de 3,8 boxermotor met 355 pk. Deze motor stuwt de wagen van 0 tot 100 km/u in slechts 4,9 seconden. Voor een nog betere wegligging, wordt de Carrera S Cabriolet standaard uitgerust met een systeem genaamd ‘PASM’, Porsche Active Suspension Management. Dit systeem laat de bestuurder toe om te kiezen tussen de verschillende types van dynamisch en sportief weggedrag, door eenvoudigweg op een knoop te drukken. De 911 Carrera Cabriolet krijgt dan weer de 3,6 zescylinder motor met 325 pk (bekend uit de coupé Carrera) die de wagen in 5,2 seconden naar 100 km/u brengt. De twee modellen bereiken dezelfde fenomenale maximum snelheid als de coupé-versies, 285 km/u voor de Carrera Cabriolet en 293 km/u voor de Carrera S Cabriolet. Deze gegevens zijn merkwaardig aangezien de cabrio-versies 85 kg zwaarder zijn dan de coupés, en toch nagenoeg dezelfde tijden laten opmeten. © Vroom

Source : Porsche