Traditiegetrouw is de RSR benaming weggelegd voor de meest sportieve 911 modellen. Een radicale versie voor het gebruik op circuit. Na een overwinning te hebben behaald op de 24 uren van Le Mans en Spa in de GT2 categorie, en ook het algemeen klassement op de 24 uren van de Nürburgring, wordt de pittige versie van deze 911 nog iets beter.

Het koetswerk, dat nu veel lichter is, werd ook gewijzigd op het gebied van de aerodynamica met, onder andere, enkele bijkomende spoilers vooraan en nieuwe laterale luchtkanalen. Onder de motorkap, die achteraan zit, is de 3.8 flat six zo goed als onveranderd. Hij is nog altijd goed voor 465 pk aan 8.000 tr/min en 430 Nm koppel aan 7.250 tr/min. Een maximaal toerental van 9.400 tr/min is nog altijd mogelijk! De versnellingsbak is afkomstig van de RS Spyder, het gaat dus om een sequentiële versnellingsbak met 6 versnellingen.

 

 

 

De GT3 RSR is de derde “racing” versie van de 911, na de GT3 Cup en GT3 Cup S. Momenteel worden er 35 exemplaren van de GT3 RSR gebouwd en kosten elk, mocht U geïnteresseerd zijn 349.800 €, zonder taksen…