Er verschijnen steeds meer speciale series en afgeleiden van de huidige 911, een teken dat het einde nadert. En om dat te bewijzen, tonen we het nieuwe model dansend op het ijs in het noorden van Scandinavië. Gezien zijn status als icoon binnen de autowereld, is er geen sprake van een revolutie maar eerder van een grondige evolutie.

Dezelfde stijl 

De jaren gaan voorbij en de mode verandert, maar de 911 blijft altijd even fris. Hij gaat al bijna vijftig jaar mee en kwam in die periode wel een paar kilo's bij, zoals een jong meisje dat niet kan weerstaan aan pâtisserie. De 911 blijft aantrekkelijk en onder het elegante kleedje schuilen meer spieren dan ooit. De nieuwe generatie wordt wat hoekiger, getuige de hertekende achterkant. Geslaagd of niet, dat is een kwestie van smaak. De afmetingen nemen trouwens een beetje toe.

Muziek

Onder de motorkap achterin verandert Porsche het winnende team niet. We vinden dus nog altijd een boxermotor met zes cilinders terug. Oef! In de wandelgangen is er sprake van een 3.4 basismotor (in plaats van 3.6) die zo'n 350 pk ontwikkelt. De prestaties blijven op hetzelfde hoge niveau, maar het verbruik zou fors dalen. Voor de Carrera S is sprake van een motor met dezelfde cilinderinhoud als nu (3,8 liter), maar een vermogen van 400 pk. Ook hier zou het verbruik dalen bij betere prestaties.