Porsche heeft zijn 911 Turbo nog maar eens aangepast. Deze keer gaat het om een drastische ingreep, want de Turbo kreeg een volledig nieuwe motor. Een 3.8 l-motor met rechtstreekse injectie en twee turbo’s met variabele geometrie. Dat levert een indrukwekkend vermogen op van 500 pk.

Meer vermogen, lager verbruik

Ondanks de 20 extra paarden daalt het gemiddelde verbruik van 11,7 naar 11,4 liter per honderd kilometer. De oude Tiptronic S met koppelomvormer wordt vervangen door een PDK (Porsche Doppelkupplung) met 7 verhoudingen en dubbele koppeling.

Schakellepels

Porsche heeft oren gehad naar de klachten van klanten en journalisten. De versnellingsschakelaars op het stuur zijn vervangen door klassieke lepels achter het stuur.

Prestaties en prijs

Porsche kondigt voor de sprint van 0 naar 100 km/u 3,4 seconden aan en een topsnelheid van 312 km/uur. In Duitsland kost de coupé 145.871 euro terwijl je voor de cabrio minimaal 157.057 euro moet neertellen.