De Boxster en de Cayman volgen zoals verwacht de facelift van zijn grotere broer, de 911. Naast de facelift krijgen ze ook meer vermogen, en ze verbruiken tegelijk minder.
Kleine esthetische wijzigingen
Om de oudere versies van de nieuwe te onderscheiden zal u goed moeten kijken! De nieuwe Boxster en Cayman krijgen nieuwe koplampen, die koplampen nemen de look van de koplampen van de Carrera GT over! Aan de achterkant zijn de wijzigingen al even subtiel met onder andere een diffuser en een discrete spoiler voor de Cayman.
De motor, de belangrijkste ingreep
Tot op heden was het motoraanbod van de Boxster en de Cayman identiek. Daar komt nu verandering in, meet een iets krachtigere Cayman dan zijn tweelingbroer, de Boxster. De basismotor van
De S versie maakt gebruik van een volledig aangepaste
PDK versnellingsbak
Net zoals de 911 zullen de Boxster en Cayman gebruik mogen maken van de nieuwe PDK versnellingsbak met dubbele ontkoppeling. Die versnellingsbak is niet alleen efficiënter dan de Tiptronic S, hij zorgt ook voor een hoger rendement. De Cayman S heeft met deze versnellingsbak slechts 4.9 seconden nodig om van 0 tot 100 km/u te geraken.
De impact op het verbruik is al even spectaculair,
Aangepast chassis
Het remsysteem is altijd al een Porsche specialiteit geweest, maar voor dit nieuw model zijn ze nog een stapje verder gegaan en beschikt het remsysteem over een nieuwe functie voor noodsituaties.
High-tech uitrusting
Het Porsche Communication Management (PCM) systeem van de huidige generatie is duidelijk voorbijgestreefd. Dat probleem werd opgelost met een gloednieuwe versie met een nieuwe design en nieuwe functionaliteiten. Ook dit systeem werd overgenomen van de 911.