We voelden het al aankomen, en krijgen nu ook de bevestiging. De Cayman zal ook zonder de S bestaan. Met een minder zware motor in andere woorden. Een soort instapmodel in de Porsche wereld. Zo zal er achter de zetels een zescilinder boxer motor komen van 2.7 liter met 245 pk (180 kW). Dat is 5 pk meer dan in de 2.7 Boxster modellen (buiten de versie gerekend met 211 pk dat enkel in België verkrijgbaar is).
Sportief
Al verliest de Cayman 50 pk tegenover de Cayman S, blijft het een pittige auto. De sprint van 0 tot 100 km/u maakt hij af in 6.1 seconden. Voor wie gehaast is en in Duitsland woont, kan hij tot 258 km/u. Porsche legt ook de nadruk op de VarioCam kleppen die toelaten om 273 Nm koppel op te wekken. Tenslotte, zal de koper kunnen kiezen tussen een handgeschakelde versnellingsbak met 6 versnellingen, of de Tiptronic S met 5 versnellingen.
Dagelijks
De Cayman geniet uiteraard van het laadvermogen van zijn grote broer. De cockpit is indentiek aan die van de Cayman S. Daar komt bij dat deze Cayman, volgens Porsche, genoeg heeft aan een gemiddeld verbruik van 9.3 liter. Dit zou moeten toelaten om hem dagelijks te gebruiken als een coupé, voor zover er geen kinderen in moeten natuurlijk.
Doeltreffend
De Cayman berust standaard op 17 duim velgen. De standaarduitrusting bevat ook het PSM (Porsche Stability Management) systeem. Zo kan iedereen zich een plezier doen aan het stuur van deze auto, de centrale motor en allerlei elektronische hulpmiddelen maken het gemakkelijk om hem in bedwang te houden. Met het actieve, en optionele ophangingsysteem PASM, wordt het ook mogelijk om de hoogte aan te passen en zich te laten gaan in sport mode. Met een prijs die overeen zou moeten komen met die van de Boxster S, zal de Cayman vanaf 29 juli bij de dealer staan.
© Olivier Duquesne

Bron : Porsche