Na de overdonderende GT3 RS gaat Porsche nog een stapje verder met de GT3 Cup. Die is rechtstreeks afgeleid van de RS. Een streng dieet verlaagde het gewicht tot 1.200 kg en dat komt de levendigheid ten goede. Maar de GT3 Cup is niet bestemd voor de openbare weg.

30 pk meer

De GT3 Cup herneemt de motor uit de GT3 RS, maar haalt er 30 pk meer uit. De flat-six van 3,8 liter produceert nu 450 pk die via een sequentiële zesbak naar het asfalt versluisd worden. De motor is niet alleen krachtiger, maar ook schoner. Een geregelde katalysator zuivert de uitlaatgassen. Voor de deelnemers aan de Porsche Mobil 1 Supercup wordt een meer viriele’ uitlaat voorzien.

Comfort

In het kaalgeplukte interieur is alles rond de piloot geconcentreerd. Het multifunctionele stuur is regelbaar in de hoogte en in de diepte. De bijkomende luchtinlaat moet voor wat verfrissingzorgen.

Vleugel

De Cup lijkt sterk op de nieuwe RS en de lichten met ledtechnologie benadrukken die gelijkenis. Voor een nog betere efficiëntie zorgen specifieke remmen, een nog lagere spoilerlip en een achtervleugel die de vergelijking met een picknicktafel kan doorstaan.