Het nieuwe model wordt gekenmerkt door gespierde en gladde flanken. Uiteraard is de achterkant herwerkt, en dan vooral de kofferklep, die een wereldpremière inwijdt: een actieve dakspoiler die uitklapt in functie van de snelheid en het gekozen rijprogramma. Qua afmetingen verandert er zo goed als niets: de Panamera Sport Turismo blijft 5,049 meter lang.
Dagelijks gebruik
Deze versie zal vooral praktischer zijn bij dagelijks gebruik, met meer ruimte voor de passagiers achterin, vooral dan voor hun hoofden. Porsche belooft zelfs een vijfde zitplaats voor een (piep)kleine extra hartendief. De koffer van zijn kant groeit lichtjes met de achterbank rechtop: 520 liter (425 voor de hybride versie). Als de bank wordt neergeklapt, wordt de Panamera praktischer dan ooit tevoren, met een nuttig volume van 1.390 liter (1.295 liter voor de hybride). Natuurlijk zijn we daarmee nog ver verwijderd van de ruimste breaks van het segment, maar vergeet niet dat we hier in een Porsche zitten!
Motoren
Onder de motorkap verandert niets en de Sport Turismo neemt de versies over van de berline: de Panamera 4 (330 pk), de Panamera 4S Diesel (422 pk), de Panamera 4S (440 pk), de Panamera 4 E-Hybrid (462 pk) en de Panamera Turbo (550 pk). Enkel de recente Turbo E-Hybrid staat nog niet op het programma.