Porsche blijft ons verblijden met allerhande info over de Panamera. Na de prijzen en het interieur komen we nu wat meer te weten over de nieuwe technologieën die de berline uit Stuttgart ons brengt.
Start & Stop
Porsche voorziet als eerste in dit segment een Start&Stop systeem uit dat met automatische versnellingsbak gecombineerd wordt. De PDK met dubbele koppeling en het systeem zorgen voor een gevoelige daling van verbruik en uitstoot tijdens stadsverkeer.
Variabele ophanging
Het chassis is in basisafstelling eerder op comfort gericht, maar door een druk op de knop wordt de wagen sportiever. Porsche ontwierp bovendien een systeem waardoor een bijkomende luchtdrukeenheid de ophanging nog harder maakt voor een nog beter dynamisme. Deze SportPlus is beschikbaar samen met het Pack Sport Chrono en maakt de auto sportief zonder compromissen. In serie op de Turbo en optie op de overige modellen.
Doorgedreven aerodynamica
De Panamera stond uren in de windtunnel en het resultaat mag gezien worden . Zo werd de onderzijde bijzonder geprofileerd en werd zelfs de uitlaat apart bekeken. Dit maakt de Panamera uniek op dit gebied en de “after-market” producenten zullen moeten opletten met wat ze aanbieden. Op de Turbo wordt de achterzijde van een kleine spoiler voorzien die naargelang de omstandigheden in vier verschillende hoeken achterover helt.
Akoestisch comfort
Ook de geluiddemping van de Panamera werd erg verzorgd. Van bij de eerste pennenstreken werd er voor gezorgd dat aerodynamische geluiden niet tot het interieur zouden doordringen en de inzittenden dus maximaal van het mooie motorgeluid kunnen genieten. Porsche heeft er immers voor gezorgd dat hun typische geluid behouden bleef.
Licht…
Porsche kondigt voor de Panamera een gewicht aan van 1770 kg. Voor dit segment mogen we dus zeker van een lichtgewicht spreken en dergelijk resultaat kon enkel behaald worden door ruim gebruik te maken van aluminium en magnesium. Zo zijn bvb zelfs de deuren uit het lichte magnesium gemaakt.