Dat is toch wat Yves Bonnefont, Algemeen Directeur van de afdeling premium DS, de journalisten liet verstaan tijdens de Automobilwoche begin maart. Het gerucht werd echter niet bevestigd door Carlos Tavares, CEO van PSA. Deze laatste geeft enkel aan dat we de voorstelling van het strategische plan van de groep, gepland op 5 april, moeten afwachten. Tijdens een korte uiteenzetting legde Yves Bonnefont uit dat het label DS het meest waarschijnlijk in aanmerking komt om indruk te maken in de Verenigde Staten, al werd er sinds de DS5 in 2011 ook geen enkele nieuwigheid meer gelanceerd in Europa. Een geloofwaardige strategie uitbouwen om de markt aan te spreken aan de andere kant van de Atlantische Oceaan, zal echter niet makkelijk worden. Ook al omdat Citroën er niet meteen als een spannend merk wordt gezien. Wie USA zegt, zegt bovendien lokale productie: de enige manier waarop je als bedrijf ginder permanent iets kan betekenen. Zo zou Fiat een voorbeeld kunnen zijn voor de Franse groep, want het Italiaanse bedrijf heeft Chrysler overgenomen om voet te krijgen op de Amerikaanse markt. Een actie waarvoor PSA op dit moment echter onvoldoende middelen heeft.