Jean-Francois Christiaens

22 APR 2020

Range Rover Evoque P300e: eindelijk plug‑inhybride

Al sinds de voorstelling van de tweede generatie van zijn ‘lievelingskind’ Evoque belooft Land Rover dat er een plug-inhybride variant komt. Die is eindelijk klaar.

20200422074458rrevoquep300e.jpg

Het lange wachten is voorbij: Land Rover stelt eindelijk de P300e-versie voor van zijn ‘nieuwe’ Evoque. Zoals beloofd is deze variant gebaseerd op een nieuwe 1.5-benzinemotor met drie cilinders. Die is 200 pk sterk en wordt gecombineerd met een 109 pk sterke elektromotor op de achteras. De benzinemotor is via een achttrapsautomaat met de voorwielen verbonden.

20200422074459rrevoquep300e.jpg

309 pk

Het geheel ontwikkelt een gecombineerd vermogen van 309 pk en tot 540 Nm aan koppel. Optrekken van 0 naar 100 km/u duurt 6,4 seconden. Daarmee is dit de snelste Range Rover Evoque, voor de P300 met zijn 2.0-turbobenzine van 300 pk en 400 Nm (6,6 seconden).

20200422074550rrevoquep300e.jpg

15 kWh

De lithium-ionbattterij die JLR monteert kan tot 15 kWh aan stroom bevatten. Dat is een interessante capaciteit die een theoretisch elektrisch rijbereik van 66 kilometer mogelijk maakt.

20200422074500rrevoquep300e.jpg
20200422074619rrevoquep300e.jpg

7 kW

De interne lader van zijn kant heeft een vermogen van 7 kW. Daarmee kan de auto 80 procent van zijn batterij vullen in 1 uur en 24 minuten, zo belooft JLR. Aan een gewone muurstekker laad je helemaal op in 6 uur 42. De P300e is ook compatibel met een gelijkstroom-snellader van 32 kW. 0 naar 80 procent duurt dan 30 minuten.

20200422074620rrevoquep300e.jpg

52.100 €

De Range Rover Evoque P300e heeft een gehomologeerde CO2-uitstoot van 43 g/km volgens NEDC2 en 32 g/km volgens WLTP. Hij wordt door de Belgische fiscus dus niet beschouwd als een ‘nephybride’. De basisprijs ligt bij ons op 52.100 euro.

20200422074551rrevoquep300e.jpg
Advertentie
Advertentie
Advertentie