Jean-Francois Christiaens

22 APR 2020

Land Rover Discovery Sport ook als plug‑inhybride P300e

De nieuwe plug-inhybride aandrijflijn van de groep JLR duikt ook op onder de motorkap van de Discovery Sport. Een interessant alternatief voor de Range Rover Evoque PHEV?

20200422082005discoverysportp300e.jpg

De Land Rover Discovery Sport P300e komt tegelijk met de Range Rover Evoque P300e op de markt. beide modellen hebben dezelfde nieuwe plug-inhybride aandrijflijn van de groep Jaguar Land Rover. Die combineert een Ingenium-benzinedriecilinder van 1,5 liter en 200 pk met een in de achteras geïntegreerde elektromotor van 109 pk.

20200422081739discoverysportp300e.jpg
20200422081741discoverysportp300e.jpg

15 kWh

Die laatste wordt gevoed door een lithium-ionbatterij van 15 kWh die onder de achterbank is opgesteld. Daardoor is de P300e niet beschikbaar met zeven zitplaatsen, in tegenstelling tot de andere versies van de Discovery Sport. De batterij is goed voor een elektrisch rijbereik van 62 kilometer en geeft hem een elektrische top van 135 km/u. Je kan de accu opladen aan een klassiek stopcontact (6u42), aan een laadpaal van 7 kW (1u24 voor 0 tot 80 procent) of een gelijkstroomsnellader van 32 kW (30 minuten tot 80 procent).

20200422082057discoverysportp300e.jpg

50.650 €

De Discovery Sport P300e heeft een gehomologeerde CO2-uitstoot van 46 g/km volgens NEDC2 (36 g volgens WLTP) en kan vanaf vandaag worden besteld voor 50.650 euro, of 1.450 euro minder dan de Range Rover Evoque P300e.

20200422082034discoverysportp300e.jpg

20200422081740discoverysportp300e.jpg
20200422082004discoverysportp300e.jpg
Advertentie
Advertentie
Advertentie