Eerder introduceerde Jaguar Land Rover al de plug-inhybride P400e op de Range Rover en Range Rover Sport, en hybride aandrijflijnen onder de motorkap van de nieuwe Range Rover Evoque. Nu komt een geëlektrificeerde zes-in-lijn de huidige V6 vervangen.
48 volt
De 3.0 heeft naast een klassieke twinscrollturbo een elektrische compressor om de responstijd van de turbo te verminderen. De nieuwe motor krijgt ook een 48-voltcircuit voor een milde hybride aandrijving die remenergie in een kleine batterij bewaart en de acceleraties ondersteunt.
400 pk en 213 g/km CO2
De nieuwe Ingenium-zescilinder produceert 400 pk en 550 Nm. Daarmee gaat de Range Rover Sport in zijn speciale HST-editie naar 100 km/u in 6,2 seconden, en haalt hij een topsnelheid van 225 km/u. De CO2-uitstoot ligt op 213 g/km volgens de gecorreleerde NEDC-cyclus. Iets lager dus dan de 2.0 viercilinder turbo van 300 pk in de Range Rover Sport (218 g/km).
De P400 MHEV is in eerste instantie voorbehouden voor de speciale reeks HST in de Range Rover Sport. Bij ons kost hij € 100.500.