De BMW X5 en X6, de Porsche Cayenne, de Volkswagen Touareg, de Mercedes ML: al deze nieuwe modellen nemen het op tegen de Range Rover Sport, de meest dynamische Range. Om het hoofd te bieden aan de concurrentie, ondergaat hij een paar kleine aanpassingen waardoor het vermogen, de uitrusting en het verbruik verbeteren.

Acht versnellingen

De grootste nieuwigheid is ongetwijfeld de nieuwe automaat met acht versnellingen. Dat zijn er twee meer dan de vorige automaat, die wel nog beschikbaar blijft in de Supercharged-versie, goed voor 510 paarden uit een V8 benzine met compressor.

Voor verbruikrecords moet je bij de dieselversie zijn, die trouwens nog enkele grammen CO2 minder uitstoot. Er staan twee versies op het programma: de TDV6 met 211 pk en de SDV6, waarvan het vermogen stijgt van 245 tot 256 pk. De CO2-uitstoot bedraagt respectievelijk 224 en 230 g/km, het verbruik 7,8 en 8,1 l/100 km.

Luxe

De Range Rover Sport verfijnt de statige allure van zijn koetswerk nog meer, dankzij onder meer een nieuw radiatorrooster en nieuwe velgen. Maar het is vooral in de details dat de Range Sport het verschil maakt en aantrekkelijker is dan ooit: een Harman Kardon-installatie met 825 watt, een aanraakscherm met splitscreen (Dual View), een kofferklep die elektrisch opent, ...