Jean-Francois Christiaens

25 SEP 2020

Range Rover Velar nu ook plug‑inhybride

De groep Jaguar-Land Rover gaat verder met zijn elektrificatiegolf. Deze keer is de bloedmooie Velar aan de beurt voor een plug-inhybride behandeling.

2020092507340019rrvelar21my230920.jpg

Net zoals de Jaguar F-Pace een paar dagen geleden heeft de Range Rover Velar recht op een lichte opfrisbeurt om zijn infotainmentsysteem te moderniseren. Hij krijgt er echter ook een plug-inhybride motorversie bij. Die heet ook hier P400e en combineert een 2.0-turboviercilinder op benzine van 300 pk met een elektromotor van 105 kW (143 pk) voor een gecombineerd vermogen van 404 pk.

202009250733593rrvelar21mys44interior230920.jpg

Zijn 17,1 kWh grote lithium-ionbatterij zit onder de koffervloer en geeft hem een officieel elektrisch rijbereik van 53 kilometer en een WLTP-CO2-uitstoot van 49 g/km.

2020092507335912rrvelar21myonroad230920.jpg

De Velar gebruikt zijn lichte update bovendien om zich een reeks nieuwe microhybride zescilinders in lijn van de JLR-groep aan te meten: de D300 (diesel van 300 pk), de P340 (benzine van 340 pk) en de P400 (benzine van 400 pk).

2020092507340017rrvelar21myoffroad230920.jpg

De nieuwe Range Rover Velar kan vanaf nu in België worden besteld vanaf 59.350 euro.
Advertentie
Advertentie
Advertentie