Afmetingen

Zowel vijf als zeven zitplaatsen is de Espace 4,85 meter lang en 1,87 meter breed. De hoogte veranderde sterk: met 1,68 meter is de nieuwe Espace 6 cm lager ondanks de grotere bodemvrijheid. Afwachten wat dit geeft voor de passagiersruimte … Goed nieuws is dat het gewicht daalde. Renault spreekt over 250 kg winst.

Vanbinnen

Opvallend is de hoge, zwevende middenconsole (met EDC-automaat) en een grote, geïntegreerde tablet. Die heeft een verbeterde versie van Renaults R-Link-systeem, voortaan uitgerust met een capacitief scherm en bijkomende functies. De stereo-installatie werd toevertrouwd aan de goede zorgen van Bose. Tot slot vermelden we het panoramisch dak in vier delen: Renault hecht veel belang aan licht in het interieur.

Multi-Sens

Onder de duistere naam Multi-Sens groepeert Renault alle technologie die met het rijden te maken heeft. Naargelang de gekozen modus (Eco, Comfort, Neutraal, Sport of Perso) veranderen verschillende functies zoals het 4Control-systeem (vierwielsturing), de elektronische schokdemping (ook een primeur), de stuurbekrachtiging, de motor, de EDS-automaat (met dubbele koppeling), de instrumenten, de sfeerverlichting en zelfs het geluid van de motor.

Motoren

De Espace wordt alleen beschikbaar met 1.6 turbomotoren, meer bepaald twee diesels ‘130 pk/320 Nm met manuele zesbak of 160 pk/380 Nm met EDC 6) en één benzine (200 pk/260 Nm, EDC 7). Die laatste komt trouwens rechtstreeks uit de Clio RS.