Het aanbod aan motoren is niet extreem uitgebreid, maar het is ruim genoeg om aan de grootste vraag te voldoen.

Bij de benzinemotoren zal de Mégane beschikbaar zijn met een 1.2 TCe van 100 en van 130 pk. Ook een 1.6 TCe met 205 pk zal beschikbaar zijn. Die laatste zal in de topmodellen onderdak vinden en wordt daarin enkel geleverd in combinatie met de automatische EDC-versnellingsbak met zeven verhoudingen. Met die krachtige motor tussen de wielen heeft de Fransman slechts 27,8 seconden nodig om vanuit stilstand 1.000 meter af te leggen en bereikt hij een topsnelheid van 225 km/u. Dat is ruimschoots voldoende om een GT-versie mee te maken, maar wij wachten toch nog net iets langer op de RS.

Diesel
Bij de dieselmotoren biedt Renault een 1.5 dCi in twee vermogensversies aan: eentje met 90 en eentje met 110 pk. Dezelfde aanpak wordt gebruikt bij de 1.6 dCi want die is verkrijgbaar met 130 of 165 pk. Net zoals bij de benzinemotoren is deze laatste enkel beschikbaar met de automatische EDC-versnellingsbak, weliswaar uitgerust met zes verhoudingen. Goed om weten: de 1.5 dCI 90 en 110 motoren (ook de 110 met EDC-bak) heeft een uitstoot van 95 gr CO2/km.

Prijzen
De prijzen voor de nieuwe Mégane starten aan 17.950 euro bij de benzinewagens (TCe 100, Life afwerking) en aan 20.500 euro bij de diesels (dCi 90, Life afwerking).

Interessanter voor u, beste lezer, is de middenmoot van het gamma. De Intens-versie met dCi 110 motor en manuele versnellingsbak komt terug aan 25.500 euro.

Aan de top van het gamma staat momenteel de GT met zijn TCe 205 motor. Die verwisselt voor 29.950 euro van eigenaar.

Goed om weten: op de 1.6 dCi 165 motor kleeft voorlopig nog geen prijs.