Strak regime

Met een tijd van 7’54’’36 is de Renault Mégane RS 275 Trophy-R officieel de snelste. Van deze speciale serie worden maar 250 exemplaren aangeboden. Om dit resultaat te behalen, ging de ingenieurs niet over één nacht ijs. De Mégane werd 101 kg lichter, verloor zijn achterste plaatsen, kreeg Recaro-kuipzetels uit één stuk in polycarbonaat, heeft een lithium-ionbatterij en remt via schijven van staal en aluminium.

Oorlogswapen

Aan de buitenkant zie je deze spierkracht aan het dambordmotief op de deuren, de rode striping aan de zijkant en de nieuwe combinatie van twee koetswerkkleuren. Dit strijderspak verbergt een stevig herwerkte binnenkant: de tweelitermotor werd opgevoerd tot 275 pk en zingt voortaan via een Akrapovic-uitlaat in titanium, de voortrein heeft een mechanische zelfsper, de regelbare schokdempers komen van Öhlins Road&Track en deze Mégane staat op Michelin Pilot Sport Cup 2-banden, specifiek ontwikkeld voor deze auto.