In 1994 begon de Testarossa zijn leeftijd te tonen. In een laatste stuiptrekking kende hij zijn ultieme evolutie, de F512 M. Er werden slechts 501 exemplaren van deze beste Testarossa gebouwd. Zijn design werd herzien, met vaste koplampen en achterlichten op de grille. Niet naar ieders smaak, maar ze maken deze Ferrari wel meteen herkenbaar.

440 pk

Onder de motorkap achteraan had de twaalfcilinder grondige wijzigingen ondergaan: drijfstangen uit titanium, zuigers uit gesmeed aluminium, lichtere krukas en uitlaat uit roestvrij staal. Het resultaat van die evolutie verminderde het gewicht van de beweegbare delen maar verhoogde ook het vermogen: Ferrari gaf 440 pk op voor deze 4,9 liter grote motor. De ophanging werd ook herzien en het ABS verder verfijnd.

Minder dan 4.000 km

Dit exemplaar is vlekkeloos! Het werd nieuw geleverd in Japan en heeft slechts 3.951 km op de teller. Zijn huidige eigenaar, die sinds de eerste verkoop bij de auto betrokken was, heeft er slechts… 1 km mee gereden. De auto werd wel regelmatig gestart en de vloeistoffen werden regelmatig vervangen. De distributieriem werd echter nooit vervangen en, hoewel hij volgens de beschrijving intact is, raden we de nieuwe eigenaar aan hem te vervangen.

Ongeveer € 300.000

Vlekkeloos is dus zeker het juiste woord voor deze auto, die zelfs nog de tapijtbescherming en stickers van de productiedatum van de auto heeft. Zoek je een F512 M, dan is dit het best mogelijke exemplaar. RM Sotheby’s veilt hem op 7 september in Londen. Hij wordt geschat tussen € 250.000 en € 340.000.