Buiten enkele regendruppels op zaterdag lag het mooiste circuit van de wereld er heel het weekend droog bij. De passage van de Tour Auto op vrijdag voormiddag werd een prachtig schouwspel met onder andere uitstekende prestaties van Marc Duez en Jean-Pierre Van de Wauver. Daarop volgde een uitgebreid programma met niet minder dan 8 verschillende reeksen en 14 adembenemende races, met ondermeer 22 oude F1 modellen aan de start voor de eerste manche van het FIA Historic Formula 1 Championship. Deze nieuwe editie van de RMU Classic was een (bijna) perfect weekend. Het enige wat ontbrak was meer volk.... en de afwezigen hadden zoals gewoonlijk ongelijk.

Op de piste werd er hevig gestreden voor een plaatsje op het podium dat heel wat internationale bijklank kreeg.

De race voor de oude Formule 1 wagens werd  door Joachim Folch gewonnen aan het stuur van een Brabham BT49C-10. Christophe d’Ansembourg (McLaren M26-4) was de enige Belgische piloot aan de start en kwam als negende over de streep.

In de andere races boekte Matthew Watts (March 722) een dubbele overwinning in de Historic Formula 2 Trophy en waren er overwinningen voor John Grant (McLaren M8C/D) in de Orwell Supersports Cup, voor Justin Law (Jaguar XJR12) in de Group C Racing en voor Valerio Leone (Ralt RT3 VW) in de Formula 3 Classic.

Bij de Lurani Formula Junior behaalden Piero Enrico Tonetti (Brabham BT6) en John Fyda (Lotus 22) de eerste plaats in hun categorie en in de GTC gingen Carlos Santos (Porsche 3.0 RSR) en Joaquim Jorge (Ford Escort RS) met de lauweren lopen. Bij de Formule Ford Kent wist Klaus Hackel (Van Diemen) de neus als eerste over de finish te duwen.

Wat de Belgen betreft haalde Hervé Regout (Spice C1) een derde plaats in de Group C Racing, maar mochten we ook de knappe 7de plaats van Peter Govaerts (Osella PA6/9) in de Orwell Supersports Cup verwelkomen.  In de Formula 3 Classic reed Sylvain Haverland (Pilbeam MP52) naar de 14de plaats terwijl Luc Denève (Lotus 18) twee poduimplaatsen in zijn categorie van de Lurani Formula Junior wist binnen te rijven.