De grote trails delen dit jaar het podium met de maxiscooters. De BMW 1200GS, de Guzzi Stelvio en de Yamaha Super-Ténéré krijgen het gezelschap van nieuwe modellen. De Honda Crosstourer bijvoorbeeld, die zo veel mogelijk onderdelen overneemt van de VFR 1200, of de Kawasaki Versys 1000 met een viercilinder-in-lijn. De Triumph Tiger Explorer beschikt over veel troeven, zoals een driecilindermotor met 1.215 cc en 137 pk, cardanaandrijving en sterke elektronica zoals een ride-by-wire gashendel, ABS-remmen, tractiecontrole of cruise control.

Het aanbod bij de motoren met gemiddelde cilinderinhoud wordt verrijkt. De uitstekende Triumph Tiger 800 en Suzuki V-Strom zullen rekening moeten houden met de originele Honda NC700X, die zijn motor en onderstel deelt met de Integra-scooter en de NC700S-roadster. De twee NC 700’s krijgen in optie de transmissie met dubbele koppeling van de Integra.

Andere nieuwigheden zijn de Ducati Panigale, de MV Agusta F3, de kleine Kawasaki ER-6 van de derde generatie en de KTM Duke 690, die rustiger en toegankelijker is dan zijn voorganger.