Ter gelegenheid van het salon van Brussel werd voor de heizelpaleizen een off-road terrein aangemaakt. Op uitnodiging van Audi hebben we dat terrein mogen uitproberen met een Audi Q7. Achter het stuur van die Q7 zat niemand minder dan de talentvolle Jean-François Hemeroulle, de Audi piloot. Indrukwekkend, het parcours wisselt stukken af met stenen, boomstronken, héél hellende vlakken, een echte roetsjbaan ... De Q7 is niet de terreinwagen bij uitstek, hij werd eerder gemaakt om over de mooie lanen te cruisen dan voor het zware off-road werk. Toch ging hij zonder moeite om met dit complex parcours. De Audi had geen enkele moeite om de twee steile bergen te beklimmen. Bij het dalen had een kortere koppeling kunnen helpen om de remmen wat te besparen. De pneumatische ophanging maakt het overschrijden van de obstakels gemakkelijk door een modus aan te bieden waardoor de bodemvrijheid beduiden hoger komt te liggen. Het nadeel hiervan is dat zo goed als alle comfort hiermee verdwijnt. Op een gladde ondergrond zorgt de nodige elektronica voor de herverdeling van het vermogen op de wielen waar wel nog voldoende grip is. Op de helling zullen de gevoelige zielen (en zelf de andere) met de schrik op het lijf vrezen dat de auto overkop zal gaan. Om dat te vermijden wordt aangeraden, in geval van gevaar, de wielen naar de benedenkant van de helling te richten. Tot slot, het overschrijden van een obstakel zoals een ezelsrug gebeurt best schuin, om dure herstellingen aan het koetswerk te vermijden!