De grote nieuwigheid op het salon ontdek je bij BMW: de nieuwe R1200GS, waarvan alleen de naam behouden werd.
Honda heeft een indrukwekkend aantal nieuwigheden in de vorm van de drieling CB500, de CB1100 in charmante retrostijl en de F6B, een kalere Goldwing. Kers op de taart: Honda onthult op zijn stand de laatste creatie van motorbouwer Fred Krugger. Het gaat om de Link, een caféracer op basis van een CB 450 uit 1966.
We blijven bij de Japanners met de Suzuki DL1000 Concept, de Yamaha FJR1300 en de Kawasaki Z800.
Aprilia pakt uit met de Caponord 1200, Ducati antwoordt met versies die gemakkelijker bruikbaar zijn in de dagelijkse praktijk, zoals de Hyperstrada of de Diavel Strada, gemakkelijker om met twee op te zitten.
Nog uit Italië komt de knappe Moto Guzzi California. En laten we de MV Agusta Brutale 800 en Rivale 800 niet vergeten.
Bij KTM is behalve de 1190 Adventure ook de Duke 390 (te besturen met rijbewijs A2) het ontdekken waard.
De Engelsen zorgen voor de nieuwe Daytona 675 en Street Triple. Nog knapper zijn Royal Enfield, met de schitterende caféracer die eerder in Milaan te zien was, of een sidecar van Ural.