De Ford Focus CC sluit in alle schoonheid het Focus gamma van Ford af. De voorstellingen van de Vignale, in Parijs 2004, lichtte al een tipje van de sluier op, enkele maanden later kregen we de bevestiging. Dit model geniet van de know-how van Pininfarina, de beroemde Italiaanse designer. Latino
Het designhuis uit Turijn heeft geen genoegen genomen met het tekenen en de engineering alleen. Inderdaad, de samenwerking met Pininfarina gaat door tot het productieproces. Alle Focus CC modellen worden in de fabrieken van Pininfarina, Grugliasco en Bairo in de buurt van Turijn, gebouwd.
Inhoud
Met de coupé-cabrio erfenis in gedachte, en al wat dat inhoudt, wil de Ford Focus CC een praktische wagen zijn. Zo bezit hij vier plaatsen en een kofferinhoud van meer dan 500 liter. Merkwaardig genoeg is dit de grootste koffer van het Focus gamma…alleen kunnen de andere wel de achterbank neerklappen.
Gewoon
Zoals altijd, bij een CC, gaat het openen en sluiten van het dak gemakkelijk en snel, een druk op een knop volstaat. Vanaf dat moment plooit het dak dicht en verdwijnt het automatisch in de koffer.
Benzine en Diesel
De motorisaties van de Focus CC blijven ook praktisch, dus staat er een dieselversie op de lijst. Drie motoren zullen beschikbaar zijn: twee benzine motoren, de 1.6 liter Duratec van 100 pk, de 2.0 liter Duratec van 145 pk, en een Duratorq TDCi 2.0 liter dieselmotor van de laatste generatie met 136 pk.
Wegligging ?
Ford beloofd de nodige technische specificaties vrij te geven bij de officiële lancering van het model, voorzien voor midden 2006. Momenteel hebben we geen verdere informatie over de starheid van het koetswerk bijvoorbeeld. We moeten genoegen nemen met enkele uitspraken zoals: “…geniet van de uitstekende wegligging als het Focus gamma, het zal even aangenaam zijn om als coupé of cabrio rond te rijden”. De nieuwe Ford Focus CC komt vanaf het eind van de zomer 2006 op de Europese markt.
Photos : © Vroom.be

Bron : Ford