Bruno Wouters

6 NOV 2008

Salon van Milaan: De BMW's die wij verwachtten, en ook deze die wij niet verwachtten!

De uiteindelijke voorstelling van de F800R in de bestreden gamma van de roadster categorie was hier dus voorspelbaar. Hij neemt de wilskrachtige en parallelle twin over van 798cc, die 87 pk ontwikkelt. Men merkt de finale aandrijving per ketting zoals op de GS, en men verneemt bij het lezen van de handleiding dat de schakelingen verkort werden om een maximaal aan kracht en punch te garanderen. Het gewicht van 182 kg en het lage zwaartepunt (met een reservoir onder het zadel zoals op alle "F" modellen) voorspellen een zekere hanteerbaarheid. De stijl die aanzienlijk overgenomen werd van de roadsters van het merk, waarvan de spectaculaire K1300R, vertoont zijn eigen persoonlijkheid, zeer "BMW" minded. Wij verlangen nu al om dit model te gaan testen!

Meer verrassend was de voorstelling van de Lo Rider, een Streetfighter uitgebracht rond een mythische Flat die bovendien volledig aanpasbaar is. Het concept van de BMW voorziet voor de eerste keer de klant in het ontwerp van de toekomstige motor te betrekken. De talrijke mogelijkheden die aan de klant aangeboden worden voor het kiezen van de uitlaat, zadel, koplamp, kleuren, ...veroorzaken een vrijheid die ver weg ligt van de traditionele verpersoonlijking via de opties en accessoires die tot nu toe gekend zijn. Dit laat inderdaad toe om de kenmerken en karaktertrekken van de motor aan te passen aan de persoonlijke smaken en zinnen van de klant. Op basis van de motor en het rijwielgedeelte, stelt de klant zo zijn eigen motor op volgens zijn eigen ideeën en dus ook op zijn maat.

Zijn gedurfde stijl combineert het classicisme met de moderniteit. Ultramoderne elementen op het rijwielgedeelte zoals de imponerende upside-down vork, de zeszuiger remklauwen alsook de brede banden van 17" gaan samen met elementen die de stijl van de jaren '50 en '60 markeerden. Zo ondervindt men dat de traditionele laaggeplaatste uitlaat van het type side pipe een klassiek uiterlijk biedt van het type roadster, terwijl de hooggeplaatste uitlaten de racemotors oproept zoals de typische scamblers uit een verstreken tijd. De Lo Rider is grenzeloos op het gebied van de creativiteit van de motorrijder.

AUB, Mijnheer BMW, plaats de Lo Rider op de productieband, we zullen één van de eersten zijn die u er één zal bestellen!! 

PUBLICITÉ
PUBLICITÉ
PUBLICITÉ