De nieuwe generatie van de A6 wordt pas in de tweede helft van volgend jaar verwacht. Audi gooit het qua design niet over een radicaal andere boeg, en haalt inspiratie bij de net voorgestelde A7 en grote A8. Reken dus op een wijd opengesperd singleframe-radiatorrooster en toegeknepen lichtblokken, die in tegenstelling tot de A8 achteraan niet via een led-strook met elkaar verbonden zijn. Om de aerodynamica bij te schaven, verhuisden de achteruitkijkspiegels van de hoek van de voorste zijruiten naar de portieren.

Vier en zes

Onder de motorkap zullen de Duitsers vooral gebruik maken van vier- en zescilinders. Ook de toekomstige S6 krijgt een zescilinder onder de kap. Alleen de volgende RS6 zal nog een V8 gebruiken. Wellicht wordt dat de 4.0 V8 biturbo die bij de luxemerken van de Volkswagen-groep circuleert.

Virtual cockpit

Binnenin maakt de modernste Audi-technologie zijn opwachting. Reken dus op het digitale instrumentenpaneel (virtual cockpit) en de middenconsole met twee schermen die ook in de A8 wordt gebruikt. Eén voor het infotainment, een voor de bediening van de comfortfuncties.