Je hoeft je niet aan een esthetische revolutie te verwachten want de nieuwe 5-Reeks GT is gebouwd volgens hetzelfde stijlboek als de huidige versie. Enkel de achterkant lijkt aanzienlijk te wijzigen. Die opgefriste achterpartij zal een aangename verandering zijn ten opzichte van het huidige model. Het interieur zal gedomineerd worden door een groot LCD-scherm dat alle relevante informatie over het multimediasysteem en de rij-instellingen zal bundelen.
Lichter
Deze nieuwe wagen zal gebouwd worden op het modulaire platform dat dat BMW Group construeerde voor zijn achterwielaangedreven wagens. Door gebruik te maken van staal met een hogere weerstand, aluminium en carbon zorgt dit platform ook voor een daling van het gewicht met 80 kg. En dat is niet gering, gezien de uitgebreide uitrusting waarmee hij is voorzien.
Herwerkte motoren
Het mag niet verbazen dat BMW je bij de motoren een ruime keuze biedt aan vier- en zescilindermotoren, zowel in benzine als diesel. Het vermogen schommelt tussen de 150 pk (bij de 518d) en de 400 pk (M550d). Ook de 3.0 l zescilindermotoren zullen in verschillende vermogens beschikbaar zijn, zowel in benzine als diesel. De 530i en de 540i gebruiken bijvoorbeeld dezelfde motor, maar ze ontwikkelen respectievelijk 333 en 375 pk. Hetzelfde scenario zien we bij de dieselmotoren. Daar genereert de 530d en de 535d allicht respectievelijk 286 en 333 pk.