Deze herfst is de huidige generatie van de BMW 5-Reeks alweer 3 jaar in productie en dan is het tijd voor een facelift halverwege zijn carrière. Daarbij duikt volgens de website Bimmertoday een opvallende nieuwe versie op: de 545e. Die neemt de aandrijflijn over van de recente X5 xDrive45e en 745e, wat betekent dat het hart van zijn systeem geen viercilindertje is, maar wel een benzinezescilinder van 3,0 liter. Die ontwikkelt 286 pk en is gecombineerd met een elektromotor van 113 pk en 265 Nm. Samen schoppen ze het tot 394 pk en 600 Nm. Dat is dik 140 pk meer dan de huidige plug-inhybride versie van de 5-Reeks, de 530e (252 pk). volgens Bimmertoday, de website die de informatie aan het licht bracht, zou de 545e van 0 naar 100 km/u sprinten in minder dan 5 seconden en tegelijk een puur elektrisch rijbereik bieden van 60 kilometer (WLTP).
Hij zou echter ook bijna 15.000 euro duurder worden dan de 530e. Bimmertoday weet ook nog niet alle details: het is nog onduidelijk of de 530e parallel in het aanbod blijft. Bovendien kan de website nog niet vertellen of de nieuwkomer achterwielaandrijving of vierwielaandrijving krijgt, of misschien zelfs de keuze tussen de twee laat. Ook de CO2-uitstoot is nog onbekend, maar aangezien die in de grotere 745e rond de cruciale 50 g/km schommelt, zal de 545e daar waarschijnlijk net onder kunnen blijven.