Eén ding is zeker: de V8 biturbo wint... in beide gevallen. De BMW behoudt ongetwijfeld de 4.4-liter, met een vermogen dat waarschijnlijk hoger ligt dan 620 pk. Bij Mercedes neemt de E63 AMG de V8 biturbo over die geïntroduceerd werd door de AMG GT. Een motor die tot het uiterste gedreven een vermogen heeft rond de 600 pk.
Vierwielaandrijving
Bijzonder aan deze modellen: allebei zullen ze verkrijgbaar zijn met een optie voor vierwielaandrijving. Bij BMW onder de naam xDrive en bij Mercedes klinkt het 4MATIC. Belangrijk is wel dat bij voorkeur meer koppel naar de achteras wordt gestuurd voor een uitstekende wendbaarheid op de baan. En uiteraard ook om het sportieve temperament te bewaken! De adaptieve ophanging is trouwens ook bij beide wagens present.
Gewichtsverlies
De wagens krijgen elk een nieuw platform, waardoor de M5 en de E63 AMG allebei een hoop gewicht verliezen. Het is nog even afwachten welke van de twee uiteindelijk het minst zal wegen en welke het best scoort wat de verhouding gewicht/vermorgen betreft. Beide modellen zouden trouwens ook als break te verkrijgen zijn.