De toekomstige X3 zal op het nieuwe modulaire platform van de groep staan, dat voorzien is voor modellen met achterwielaandrijving. Dat platform zullen we onder meer terugvinden bij de toekomstige 3-Reeks. De X3 zou niet alleen verbeterde rijdynamiek bieden, maar ook meer interieurruimte. Het lichtere model belooft ook verbeterde prestaties en een lager verbruik.
Downsizing
Onder de kap zal de X3 grotendeels gebruik maken van tweeliter viercilinders, zowel in benzine als diesel. De drieliter zescilinder staat eveneens op het programma. Blijft alleen de vraag of BMW zijn 1.5 driecilinder onder de kap van zijn SUV durft te stoppen. Wat alvast zeker is, is dat er een hybridevariant komt, met de aandrijving van de 330e en/of de X5 40e.
Op niveau
Grote esthetische revoluties hoeven we echter niet te verwachten. Net als Audi met de Q5 kiest BMW eerder voor geleidelijke evoluties. Toch zou er onderhuids heel wat wijzigen, en we vermoeden dat BMW er niet alleen voor zorgt dat de connectiviteit op niveau is, maar ook de rijhulp. Hulpsystemen voor semi-autonoom rijden mogen uiteraard niet ontbreken…