De volgende generatie C-Klasse krijgt een gloednieuw platform, dat intern MRA2 wordt genoemd, en een lichtere versie is van het platform van de huidige E-Klasse. Het nieuwe platform maakt ook gebruik van elektrische componenten van het EVA-platform dat Mercedes onder zijn volledig elektrische EQ-modellen schuift.
Hybride
Dat betekent dat de volgende C-Klasse de deur stevig openzet voor hybride aandrijflijnen. Niet alleen de klassieke plug-inhybrides, in combinatie met een viercilinder, maar ook de “milde” hybrides met een 48-voltcircuit zoals in de grotere S-Klasse. Toch blijft er nog plaats voor een klassiek motoraanbod: dat zal bestaan uit vier- en zescilinders op benzine en diesel. De rijhulpsystemen zullen eveneens hun inspiratie halen bij de S-Klasse: zo wordt er gefluister dat de nieuwe C-Klasse optioneel vanop afstand geparkeerd kan worden.
Touchscreens
Binnenin verwachten we de intrede van het MBUX-infotainmentsysteem dat de huidige A-Klasse gebruikt, en wordt er gewag gemaakt van meer touchscreens. Maar het definitieve model hoeven we niet voor 2020 te verwachten.