De naam Grenadier die Ineos Automotive heeft gekozen voor zijn pure 4x4 verwijst naar de pub waar het idee is ontstaan op het moment dat Land Rover de productiestop van zijn Defender aankondigde. In 2017 verkondigde Ineos Automotive zijn intentie om de fakkel over te nemen van de legendarische offroader als ‘ouderwets’ werkpaard.
Het is niet bij een loze belofte gebleven, want sinds die dag heeft Ineos Automotive al de productieplek van het model bevestigd (Bridgend, in het zuiden van Wales) en laten verstaan dat hij wordt aangedreven door BMW-zescilinders (benzine en diesel). We weten ook al dat Magna Steyr de ontwikkeling voor zijn rekening neemt.
Onze spionnen hebben net een ontwikkelingsprototype betrapt waarvan het uiterlijk uiteraard nauw aansluit bij dat van de oorspronkelijke Defender.
Ineos Automotive bevestigt dat de Grenadier verkrijgbaar zou zijn met een korte of lange wielbasis en dat later nog andere versies zoals een pick-up zouden kunnen volgen.
Het definitieve model zou komende herfst worden onthuld en in 2021 op de markt komen.