Dit keer zou Rolls-Royce ook de Phantom-benaming kunnen vervangen door een andere typeomschrijving. Dat is niet onlogisch omdat de toekomstige versie gebouwd wordt op een gloednieuw platform dat heel wat lichter is dan dat van de huidige Phantom. De nieuwe basis zal meer gebruik maken van aluminium. De expertise van BMW (die eigenaar is van de Britse fabrikant) in lichte materialen zal zeker worden aangewend. We zullen allicht ook onderdelen in carbon terug vinden.
Exit coupé en cabriolet
Er is nog steeds voldoende vraag naar versies met een korte en een lange wielbasis, maar de coupé- en cabrioletversies zullen niet worden verder gezet. De vraag ernaar is te klein. Aan de buitenkant herneemt de nieuweling de rechthoekige koplampen en de zuivere, rechte lijnen van het huidige koetswerk. Het woord ‘revolutie’ staat nog steeds niet in de woordenboek van de fabrikant.
Duur? Uiteraard!
Van downsizing is er niet meteen sprake, want onder de lange motorkap van de wagen zal een V12 worden gemonteerd. Anderzijds is de kans groot dat een plugin hybride versie zijn opwachting zal maken.
De commercialisering van de wagen zal ten vroegste volgend jaar gebeuren, al vrezen we dat dat nog steeds te weinig tijd is om 370.000 euro bij elkaar te kunnen sparen.