De T-Cross moet uitkomen in het B-segment, en het daarin opnemen tegen onder meer de Citroën C3 Aircross, Kia Stonic en Renault Captur. In eigen stal vallen ook de Seat Arona en Skoda Karoq onder die noemer. De Volkswagen-SUV zal ook gebruik maken van het MQB A0-platform, en qua grootte onder de onlangs voorgestelde T-Roc komen te staan.
Polo
Beschouw hem dus gerust als de SUV-variant van de Polo. We vermoeden dat hij diens motorenpalet voor het grootste deel zal overnemen, met ongetwijfeld de 1.0 TSI van 95 en 115 pk, de 1.5 TSI van 150 pk en de 1.6 TDI van 80 en 95 pk. Ook veiligheid- en comfortitems zal de T-Cross dankzij de MQB-organenbank van de Polo overnemen: het digitale instrumentenpaneel Active Info Display zal wellicht ook zijn opwachting maken.
Funky
Het zou ons niet verbazen als Volkswagen voor een gewaagder en gedurfder design kiest dan dat van de Polo voor de T-Cross. Dat deed het met de T-Roc ook, en die zet werd op positieve reacties onthaald. Scherpere looks aan de buitenkant, funky kleurtjes binnenin: het resultaat zullen we in de loop van volgend jaar te zien krijgen.