Voor de facelift van de Seat Ibiza heeft de Spaanse constructeur de juiste dosis gebruikt. Uiteraard blijft dit model herkenbaar en kreeg het enkele karakteristieke nieuwe trekjes mee. Genève krijgt de eer om deze facelift aan het publiek voor te stellen.
Bijennest
Vandaag krijgt elke Seat een radiatorrooster in de vorm van een bijennest, behalve de Cupra. Ook krijgen ze nieuwe uitlaten, voor de motoren van meer dan 100 pk, en dubbele koplampen.
Logo op het kofferdeksel
Achteraan krijgen de lichten een donkere rode kleur en krijgt het « Ibiza » logo zijn plaats in het midden op het kofferdeksel. Het model anno 2006 wordt ook uitgerust met 15 tot 17 duim wielen en aangepaste wieldoppen.
Intérieur
De Seat Ibiza 2006 werd binnenin ook aangepast met het gebruik van nieuwe materialen. Het dashboard en de deurbekleding genieten nu van een nieuwe afwerking en kleuren. De zetelbekleding is moderner geworden. Het stuur en de versnellingspook werden ook in het nieuw gestoken, de centrale console krijgt een zilveren kleur.
Niet dezelfde
De Cupra en de FR blijven zich onderscheiden van de rest van het gamma met een sportiever voorkomen. Dank zij hun gedaanteveranderingen genieten deze versies van specifieke aanpassingen dat hun sportieve karakter onderlijnen.
Ibiza FR
De Ibiza FR heeft zijn eigen voorsteven en een radiatorrooster, in bijennest vorm, met extra grote luchtinlaten. De omtrek van de nummerplaat wordt met een zwarte kleur extra in de verf gezet. Ook de achterbumper is specifiek voor dit model weggelegd. Buiten het FR logo is deze versie ook te herkennen aan de 17 duim velgen, dubbele uitlaat in chroom en een specifiek intérieur.
Niets te melden
Op het gebied van techniek en mechaniek heeft men vanuit Martorell niets nieuw te melden. Het chassis is identiek aan het huidige model. De vering blijft ook onveranderd, net als het motoraanbod. Vijf benzinemotoren van 64 tot 180 pk, en vijf TDI dieselmotoren van 70 tot 160 pk.
Bron : Seat
Ontdek meer inzichten
Seat